Jak przerobić rower na elektryczny? Konwersja roweru

Czytelniku! pamiętaj, że wszystkie informacje i porady zawarte na naszym portalu nie zastąpią indywidualnej konsultacji z fachowcem/lekarzem. Stosowanie treści zawartych na naszym blogu w praktyce każdorazowo powinno być konsultowane z specjalistą o odpowiednich kwalifikacjach. Redakcja i wydawca portalu nie ponoszą odpowiedzialności ze stosowania porad zamieszczanych na stronie.
Rowery elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego, bo ułatwiają one walkę z wiatrem i podjazdy pod wzniesienia oraz umożliwiają szybkie pokonywanie różnych dystansów. Przeróbka roweru na elektryczny może być nie tylko wyzwaniem technicznym, ale również dobrą zabawą, jeśli do zadania zabierzemy się z odpowiednim nastawieniem. Co więcej, rower elektryczny samoróbka często w niczym nie ustępuje modelom, dostępnych w sklepach. Jak dołożyć napęd elektryczny do roweru? Przeczytaj nasze porady, zanim zabierzesz się do pracy!
Czy opłaca się przerobić zwykły rower na elektryczny?
To podstawowe pytanie, jakie zadają sobie osoby, planujące przerobienie roweru na elektryczny. Z pewnością koszt takiej przeróbki będzie zdecydowanie niższy, niż zakup nowego sprzętu, zwłaszcza jeśli w twoim garażu lub piwnicy znajduje się już tradycyjny rower. Poniesione koszty zwrócą się szybko np. w postaci oszczędności czasu, potrzebnego na pokonanie drogi do pracy czy szkoły. Co więcej, instalacja silnika nie wymaga dodatkowego miejsca do przechowywania, a poruszanie się po zatłoczonym centrum miasta będzie z pewnością znacznie łatwiejsze. A to tylko część korzyści, jakie niesie ze sobą przeróbka roweru na elektryczny.
Jak dołożyć napęd elektryczny do roweru?
Sercem każdego roweru elektrycznego jest silnik, dzięki któremu możliwe jest przemieszczanie się, bez użycia siły mięśni. Aby odpowiedzieć na pytanie, jak przerobić rower na elektryczny, należy najpierw zdecydować, gdzie ma zostać umieszczony silnik w naszym pojeździe. Może być on bowiem zamontowany zarówno w jego centralnej części, jak i na kole. Najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem, jeśli chodzi o wspomaganie elektryczne do roweru, jest zamontowanie silnika w jego środkowej części, co pozwala nie tylko zachowań środek ciężkości, ale również i pokonywać nawet trudne wzniesienia. Przerobiony rower może mieć również silnik zamontowany na tylnym lub przednim kole, co z kolei jest rozwiązaniem ekonomicznym, a przez to bardzo popularnym.
Ile kosztuje przerobienie roweru na elektryka?
Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, jaki zestaw do przeróbki roweru na elektryczny wybierzemy. Rozstaw cenowy jest tutaj bowiem dość spory. Najtańsze oferty oscylują w granicach 1000 zł. Z kolei lepsze zestawy do przeróbki roweru na elektryczny wymagają już znacznie więcej wkładu finansowego. Ich cena może bowiem wynieść nawet 2500 zł. Niezależnie od tego, na jaki produkt się zdecydujemy, warto podkreślić, że nawet najdroższy zestaw do przerobienie roweru na elektryczny będzie znacznie tańszym rozwiązaniem, niż zakup nowego pojazdu. Różnica w kosztach jest zauważalna zwłaszcza wówczas, gdy posiadamy już tradycyjny rower, który chcemy poddać konwersji.
Ile wytrzyma silnik w rowerze elektrycznym?
Żywotność akumulatora, niezależnie od tego czy zakupimy profesjonalny pojazd, czy też zdecydujemy się na rower elektryczny diy nie jest wieczna. Z reguły takie akumulatory wytrzymują ok. 1000 cykli pełnego ładowania. W tym momencie z pewnością pojawia się pytanie, co ile trzeba będzie taki akumulator ładować? Jak się okazuje, konwersja roweru na elektryczny pozwala nam przejechać nawet 150 km na jednym ładowaniu. Jak widać, nie trzeba więc będzie ładować go zbyt często.
Jaki silnik elektryczny do roweru?
Każda przeróbka na rower elektryczny powinna być poprzedzona lekturą odpowiednich przepisów. Jak się bowiem okazuje, pojazd taki nie może mieć mocy ciągłej większej niż 250W. Wspomaganie musi natomiast spadać do zera, gdy przekroczymy prędkość 25 km/h. Jeśli chodzi o zestaw do konwersji roweru na elektryczny, najczęściej wybieraną mocą silnika jest 250W i 350W.
Jak tanio przerobić rower na elektryczny?
Wszystkie części, których potrzebujemy, by możliwa była konwersja roweru, zakupimy na ogół w postaci wygodnych zestawów. Dzięki temu wykluczymy możliwość popełnienia błędów w zakupie poszczególnych komponentów. Od tego, który zestaw wybierzemy, zależeć więc będzie cena całej inwestycji .Warto wiedzieć jednak, że najtańsze będą napędy umieszczone w kole, dlatego też z pewnością będzie to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie problemu, jak tanio przerobić rower na elektryczny.
Fajny art, tego szukałem.